Am pus mana pe Sony a6500 si pe noul RX100 V


Am dat o “fuga” pana la Londra sa particip la lansarea noilor Sony RX100 ajuns la cea de-a cincea generatie si a lui Sony a6500, camera care este fara doar si poate ce visam sa fie Sony a6300 cand a fost lansat.

Sediul Sony din Londra este casa atat pentru Sony UK cat si pentru Sony Europe, adica cartierul general de operatiuni al Sony in Europa. Evenimentul pentru jurnalisti a inclus pe langa conferinta de lansare si cateva surprize, vreo 4 set-up-uri diferite in care am putut testa ambele camere nou lansate in varii conditii.

Modelul a6500 era inca un “pre-release” asa ca am avut interdictie sa luam cu noi fotografiile si filmele realizate, deci practic a fost doar pentru satisfacerea propriilor noastre curiozitati asa ca nu voi avea prea multe de aratat, insa am ce va povesti despre el. De cealalata parte, noul RX100 – “little giant” cum a fost numit era in versiune finala asa ca mi-am focusat atentia asupra lui cat am putut de mult.

Dar sa o luam pe rand

Sony a6500

Asa cum spuneam mai sus, noua camera este ceea ce de fapt ma asteptam sa fie a6300 atunci cand s-a lansat. Nu mai insist pe asta, am scris aici parerea mea sincera despre el, ci voi trece direct la subiect.

Sony a6500 vs a6300

La exterior diferentele nu sunt multe, dar exista. In primul si in primul rand, a6500-le a mai primit un buton customizabil C2 si impreuna cu C1 au ajuns pe top plate, exact ca aparatele full-frame din seria Alpha.

Tot legat de ergonomie si de usurinta utilizarii, gripul a fost marit (din pacate nu si bateria care este aceeasi pentru toata seria Alpha), aparatul asezandu-se mult mai bine in mana decat oricare dintre modelele din seria a6xxx de pana acum.

Cauciucul vizorului este si el unul nou, mai moale si cu o prindere mai buna pe corpul aparatului astfel incat nu se va mai pierde asa usor ca pana acum. Butonul declansator este si el mai mare ca la seria a7.

Apoi ajungem la ecranul LCD de pe spatele aparatului care acum este de tip touch. Dar nu unul obisnuit, ci unul cu functii foarte clare:

  • alegerea punctului de focalizare direct in scena fotografiata
  • touch-pad cand avem aparatul la ochi tot pentru mutarea punctului de focus (tip drag-around ca la cursorul de mouse)
  • double-tap pentru zoom-in *magnification) la manual focus sau la redarea imaginilor realizate cand dorim sa verificam focusul

Deci nu vom putea naviga prin meniuri sau mai stiu eu ce alte bazdaganii, lucru care niciodata nu mi-a mers cum trebuie la alte aparate care au de mult timp implementat touch-ul pentru ca nu prea nimeream iconitele micute. Pe mine personal ma bucura acest lucru, pentru ca altfel mai mult ar fi creat frustare decat usurinta in utilizare.

Adevaratele diferente intre a6500 si “vechiul” model sunt la interior, sub capota. Mi-a placut comparatia pe care a facut-o Mr. Yosuke Aoki (VP Sony Europe) la inceputul prezentarii in care a6300 era un Mercedes iar a6500 era acelasi Mercedes dar versiunea AMG.

Yosuke Aoki VP Sony Europe

Pe langa in-body stabilisation de care stim cu totii ca a fost introdusa in noul model, acesta beneficiaza si de motorul de procesare a imaginii din noul A99 II, lucru ce permite un buffer de 269 de cadre in rafala continua cu o cadenta de 11 cadre intr-o secunda (focus si masurarea expunerii incluse). Auziti-l in clipul de mai jos in modul mitraliera.

Chiar daca aparatul s-a oprit chiar cand spunea ca nu se opreste, tot am ramas cu gura cascata de bufferul asta imens. Combinat cu minunatul sistem de focalizare 4D focus, cu factorul de crop 1.5x al formatului APS-C si cu G Masterul 70-200 f/2.8 plus teleconvertorul 2x se pare ca noul a6500 este un monstru de vanat pasari in zbor. Fara doar si poate il voi pune la incercare cand va fi disponibil.

Dintr-o data, a6500 nu mai face cu ochiul doar videografilor pentru excelentele sale performante pe partea video ci clar va putea fi folosit si in domenii pana acum ne-accesibile sistemelor mirrorless.

Si daca va ganditi cat de repede se poate duce shutter-ul in cadente monstruoase de acest gen, sa stiti ca asta a fost si primul meu gand 🙂 Din fericire mecanismul a fost complet redesenat, pentru a face loc bine-nteles si sistemului de stabilizare pe 5 axe, si este garantat la 200.000 de cicluri de declansare.

Dupa calculele mele, ai putea ca in 5 ore dupa ce ai cumparat aparatul sa aflii daca tine shutterul atat. Cum? Simplu:

  • tii mana pe buton in continuu cu aparatul alimentat pe USB
  • Iti iei un nou card SD din asta proaspat iesit pe piata de 1TB

Glumesc, dar mi se pare senzational unde s-a ajuns.

Despre meniu, nu am multe sa va spun decat ca este colorat, are titluri si fiecare functie legata de acel titlu (ex. Movies) este acum organizata sub acelasi meniu. Navigarea tot nu-mi place, dar macar nu va mai trebui sa cauti prin pagini intregi de meniu unde este o functie anume.

Am intrebat daca si modelele anterioare vor beneficia printr-un update de firmware de acest nou meniu, dar din raspunsul primit desi nu a fost unul clar, da sau nu, tind sa cred ca nu, pentru ca le e cam frica sa nu ii supere pe utilizatorii deja obisnuiti cu meniul camerei lor.

Ce mai are a6500 in plus fata de a6300?

Ce am mai retinut ca imbunatatiri fara de a6300:

  • Slow and Quick motion – poate fi selectat framerate-ul de redare al clipurilor realizate pentru a vedea cu va arata actiunea capturata de pana la 50 de ori mai rapid (quick motion, un fel de timelapse) sau de 4 ori mai incet in cazul Slow motion
  • Se pot extrage fotografii din clipurile 4k, ce vor avea o rezolutie de 8MP
  • noi functii de metering – Highlight weighted mode si Entire Screen average mode (nu am inteles exact ce e cu asta, trebuie investigat)
  • Spot metering in punctul de focus – masoara expunerea acolo unde punem punctul de focus, o functie care mie mi se pare absolut necesara. De asemenea se poate alege dimensiunea zonei masurate – standard sau large
  • compensarea expunerii in incremente mai mici de pana la 1/6 (se poate alege)
  • aparatul poate comunica prin BT cu un telefon pentru ca acesta din urma sa ii trimita locatia GPS pentru inregistrarea in exif-ul imaginilor
  • controlul la distanta prin Camera Remote mult imbunatatit – se poate alege unde sa fie salvate imaginile (camera sau PC, camera si pc etc.) si ce anume sa fie trimis in cazul cand se trage RAW+Jpeg.

La final

Cam atat despre Sony a6500, deocamdata. Daca aveti ceva intrebari la care nu am raspuns aici, nu ezitati sa le puneti in zona de comentarii ca sa va pot raspunde.

Despre Sony RX100 mark V am mai multe sa va spun, asa ca o voi face intr-un articol dedicat, in zilele urmatoare.

Bonus

Pentru ca a fost numai lume buna la aceasta lansare, am acceptat rugamintile insistente ale lui Kai (se lauda a fi un Youtuber de succes) de a se fotografia cu mine.

Me and Kai Wong DigitalRev

Author: Alin Popescu

Inginer ca formare, grafician ca meserie, fotograf ca mod de viata, Alin este pasionat de tot ce inseamna tehnologie si scrie articole detaliate pe intelesul tuturor.

Share This Post On

2 Comments

  1. E bine ca mi-am luat de doua luni 6300 si acum a aparut 6500. Good job Sony… Acum o sa-mi fie frica sa-mi cumpar 6500 pentru ca de craciun probabil ca apare 6700. 🙂

    Post a Reply

Leave a Reply